Other

Speedway Godden

Ze Zbyszkiem spotkaliśmy się (nie)przypadkiem podczas turnieju tenisowego i już po chwili rozmów uciszano nas, gdy zaczęliśmy się ekscytować rozmową. Opowiadał mi m.in. o drużynie żużlowej, którą sponsoruje i o jego, żonie, która wytatuowała przedramię speedwayowym motywem. Gdy okazało się, że Betty Rose ma niebawem urodziny, uścisnęliśmy sobie dłonie z zajawką na wspólny bezprecedensowy projekt.

Niedługo później upolowaliśmy kultową bazę – klasyczna żużlówkę produkcji Godden Engineering – firmy, która była założona przez mistrza Europy w żużlu w latach 70. Na uwagę zasługuje stojący silnik (w odróżnieniu od aktualnie stosowanych leżących) oraz oldschoolowa karoseria, czyli błotniki, osłony itd.

Motocykl został poddany całkowitemu odrestaurowaniu, a my nie bylibyśmy sobą gdybyśmy nie dodali mu UNIKATowości.

Zakres prac to m.in.:

– szkiełkowanie silnika oraz wypolerowanie „na lustro” aluminiowych dekli i mocowań,

– lakierowanie proszkowe ramy (która stanowi jednocześnie zbiornik oleju) oraz wahacza i przedniego zawieszenia,

– szkiełkowanie gaźnika,

– wykonanie UNIKATowego filtra powietrza,

– koła zostały kompleksowo odrestaurowane – zyskały nowe szprychy i nyple, wypolerowaliśmy obręcze i piasty,

– nowe cięgna gazu i sprzęgła,

– bak został wyszkiełkowany i nosi na sobie ślady użytkowania, co przypomina o historii motocykla,

– wytoczyliśmy nowy korek z frezowanym logo 1/1

– nowy układ wydechowy wykonany ze stali nierdzewnej,

– wszystkie śruby, nakrętki i osie zostały wyszkiełkowane i na nowo ocynkowane,

– nowe UNIKATowe lakierowanie błotników i osłony

– skórzana tapicerka siedzenia, haft oraz ręcznie zaplatane manetki.

Gratulujemy małżonka, który robi takie prezenty!

3LANCER 300ccm

A oto remedium na nudę, uliczne korki, drogą benzynę i brak motocyklowego prawa jazdy.

300ccm, 24HP, ABS, kontrola trakcji (którą można wyłączyć) dowiozą was szybko, bezpiecznie i z uśmiechem na twarzy.

Sportowy tłumik i filtr powietrza dodają charakteru i mocy.

Skórzana tapicerka z przeszyciem wybranym przez Ciebie,

lusterka z polerowanej stali i inne spersonalizowane detale

sprawiają, że ta maszyna jest wyjątkowa jak jej właściciel.

IT’S BETTER IN THE WIND!

Harley-Davidson P.G.

Ten projekt był wielką frajdą i wyzwaniem.

Zerknij jak wygląda fabryczna baza – HD Sportster XL883 Low z 2006 roku a niewątpliwie docenisz nasz wysiłek.

Egzemplarz Piotra był na odlewanych aluminiowych kołach o chopperowych proporcjach. Wykonaliśmy dużo konstrukcyjnych modyfikacji związanych z zastosowaniem wysokich amortyzatorów, które całkowicie zmieniły geometrię motocykla – położenie wahacza oraz napędu motocykla.

„Zamknęliśmy” ramę klasyczną dla scramblerów pętlą i zbudowaliśmy nową konstrukcję siedziska.

Przede wszystkim zbudowaliśmy szprychowe koła w rozmiarze: tył 18 cali, przód 19 cali, na które założyliśmy świetne flat track-owe opony Dunlop.

Ponad to w tej modyfikacji zauważysz:
– skrócony przedni błotnik,
– szersza i niższa kierownica

– skórzane, ręcznie zaplatane manetki,
– przednie kierunkowskazy mo.blaze disck od motogadgeta,
– klasyczne, oldschoolowe lusterka Highsider,
– LED-owy wkład lampy,
– relokacja mocowania prędkościomierza oraz kontrolek,
– akcesoryjny filtr powietrza Arlen Ness,
– nowa subrama motocykla,
– nowe siedzenie wykonane od podstaw i tapicerowane alcantarą,
– tylne zawieszenie Ohlins o dł. 39 cm,
– tylny, minimalistyczny błotnik,
– tylne oświetlenie Bates Style LED,
– tylne kierunkowskazy Kellermann Atto,
– boczne mocowanie tablicy rejestracyjnej,
– nowe, unikatowe lakierowanie w kolorze błękitu z dodatkiem miedzianych, subtelnych detali.

Yamaha TmaXXX 560

Angelos zakochał się w naszej wizji kultowego Tmaxa.

Jednakowoż chciał aby jego maszyna miała ABS, kontrolę trakcji i większą pojemność.

Zakupiliśmy więc najnowszy model prosto z salonu i przystąpiliśmy do 6-miesięcznego procesu budowy.

Efekty są iście UNIKATowe, a satysfakcja klienta nie do opisania!

Triumph Bonneville ECLIPSE

ZAĆMIENIE słońca to magiczna chwila,

tak rzadka jak ta niesamowita maszyna.

Paweł kocha czerń, ale chciał odrobiny ekskluzywnych złotych detali.

Miło go zaskoczyliśmy mówiąc, że możemy założyć jakościowy łańcuch w tym kolorze 🙂

Aby uzyskać wygląd i poprawić prowadzenie, przepletliśmy obręcz przedniego koła na 17-calową.
W efekcie mogliśmy dopasować świetne opony Hindenau Supermoto Rain,
które dobrze spisują się na każdej nawierzchni.

Dodatkowo przebudowaliśmy końcówkę ramy, siodełko oraz błotniki.
W obniżonej kierownicy zamontowaliśmy oświetlenie LED 3w1 oraz lusterka i kierunkowskazy.

Niestandardowe tłumiki i układ wydechowy zapewniają większą moc i basowy dźwięk.

Zainstalowanie aluminiowych przycisków, mini prędkościomierza Motogadget i innych elementów zajęło nam kilka dni, ale było warto!

Frezowany na CNC korek wlewu paliwa, zbiornik płynu hamulcowego oraz dźwignie hamulca i sprzęgła to tylko inne „wisienki na tym turbo torcie”.

Podsumowując, motocykl to fabryka adrenaliny, za którą ogląda się każdy fan motoryzacji (i nie tylko).

Tak wyjątkowy jak jego właściciel!

Triumph Thruxton RS TAG

TAG to inaczej autograf streetart’owca – musi być niepowtarzalny i dynamiczny!

Tę maszynę trudno zaszufladkować i wiemy na pewno, że nie istnieje motocykl choćby doń podobny. Ekskluzywna i sportowa baza jaką jest Thruxton RS połączona z zielonymi napisami, niczym graffiti z zaciekami daje niespotykaną mieszankę. Dodaj do tego zielone nyple szprych i spoiler, a mieszanka będzie wybuchowa.

Niezmiernie ucieszyliśmy się na wiadomość, że będziemy pracować nad motocyklem dla “głowy polskiej Triumphowej rodziny”. Mikołaj jest jednym z najbardziej doświadczonych motocyklistów i biznesmenów w branży, więc wiedział czego chce. Na pewno każdy detal i podzespół miał być najwyższej jakości! Pozycja miała być niezbyt leżąca, zawieszenie obniżone, wydech charakterny, ale nie za głośny. Jeśli chodzi o estetykę, Mikołaj miał dwie wytyczne – maksymalnie soczysta zieleń i napis “Triumph” niczym graffiti w nowojorskim metrze.

Mogliśmy przy tym projekcie zastosować także niesamowite koła Kineo, których wyjątkowa konstrukcja jest bezdętkowa i super lekka. Ponadto jest też bardzo efektowna ze względu na nyple i piasty w wybranym kolorze – oczywiście wściekłym zielonym. Za tym poszła także zmiana opon na deszczowe Supermoto od Hydenau’a, które świetnie sprawują się w każdych warunkach. Zmniejszona do minimum masa rotująca sprawia, że ten sprzęt prowadzi się jeszcze lepiej – jak baletnica na sterydach.

Łatwo jest powiedzieć „przemalujemy wtryski, kolektory, zawieszenie, wahacz i wszystkie inne srebrne elementy”.  Jednak współczesne motocykle są tak gęsto napakowane elektroniką, ABeeSami itp., że często dostęp do pewnych elementów przypomina układanie Kostki Rubika. Przykładowo, aby ściągnąć cały wydech w RSach, trzeba rozebrać dolną kołyskę ramy. Piaskowanie elementów, zabezpieczanie przed malowaniem przylgni to kolejne dni i godziny. Koncerny nie malują tych elementów na czarno, ponieważ na tym kolorze widać każdą niedoskonałość. Nie raz i nie dwa razy odsyłaliśmy podzespoły do ponownego piaskowanie i malowania. Details make the difference!

Nasze tłumiki wyglądają jak przycięte podwójne rury – nic bardziej mylnego. Aby osiągnąć ten efekt, trzeba m.in zmienić geometrie kolektorów, żeby spaliny nie opalały wahacza, a rzeźbę nad dwuścienną konstrukcją końcówki trudno tu opisać.

Aftermarketowy LEDowy reflector przedni nie mieści już w sobie kostek i reszty elektryki, więc zmuszeni byliśmy przerabiać wiązkę, tak by ukryć je pod zbiornikiem. Lampa zamocowana jest na uchwycie naszej konstrukcji i specjalnie toczonych pod ten projekt “szklankach”, aby na lagach nie widniały pierścienie. Sportowe clip-ony wymagały frezowania górnej półki, aby wszystko elegancko się licowało. Rozebranie przednich amortyzatorów, celem anodowania na czarno, to też kilka ładnych roboczogodzin. Ledowe kierunkowskazy i lusterka z polerowanej stali w końcówkach kierownicy to kolejne smaczki na kierownicy. Naszym znakiem rozpoznawczym stały się ręcznie plecione skórzane manetki. Oczywiście z zieloną nicią!

Tył motocykla przysporzył nam najwięcej kłopotów. Klientowi spodobał się nasz pomysł ze spoilerem, ale od wizualizacji do realizacji jest długa i wyboista droga. Okazało się, że w tym modelu konstruktorzy umieścili komputer sterujący maszyną na samym końcu ramy – tuż pod siedzeniem pasażera. Połączenie estetyki, funkcjonalności i bezpieczeństwa zajęło nam trochę czasu, ale ostateczny efekt jest bezkompromisowy. Przebudowa ogona i redukcja stelażu podnóżków pasażera zmusiła nas do ściągnięcia całej ramy, a finalnie do jej piaskowania i malowania proszkowego. Zastanawialiśmy się czy też powinna być zielona?

Zielona bestia Mikołaja wyposażona jest specjalnie pod masę jeźdźca, dzięki tuningowemu zawieszeniu Bitubo.

Zadbaliśmy także o wymianę plastikowego zbiorniczka płynu hamulcowego na estetyczny aluminiowy od Rizomy.

Świetnym akcentem (naszej rodzimej produkcji) są jakościowe dźwignie firmy Womettech, które także mogliśmy personalizować.

Jesteśmy szczególnie dumni z dizajnerskiego uchwytu tablicy rejestracyjnej (z mini diodą podświetlającą) naszego własnego projektu – niebawem do nabycia w naszym sklepie on-line.

Kawasaki W650 Jo_One

Kawasaki W650 Jo_One

BMW R100 Retromod

To klasycznie wyglądające R100 zostało przebudowane tak, aby nic nie zaburzało „retro look”.

Jednakowoż wprawne oko dostrzeże, iż poświęciliśmy mu sporo czasu.

Począwszy od subramy i kanapy, poprzez błotniki, lusterka, kierunkowskazy, manetki, na cyfrowym prędkościomierzu kończąc – wszystko jest spójne ze stylem tego youngtimera.

Wygląd to nie wszystko, dlatego zmieniliśmy też „zabytkowy” układ hamulcowy na wydajny zestaw z nowego GS’a.

Uwielbiamy ponadczasowy styl i nowoczesne rozwiązania technologiczne.

LwG!

KTM Enduro 690 R

60 godzin projektowania, 3 wersje próbne oraz około 480 godzin poświęconych na przebudowę motocykla.

Właśnie taki nakład pracy był potrzebny na wykonanie tego UNIKAT-owego i bezprecedensowego motocykla dla Dariusza.

Wszystko zaczęło się od chęci przekształcenia typowego motocykla enduro na miejskiego pożeracza zakrętów.

Poniżej lista wykonanych modyfikacji:

-zbudowany od podstaw zbiornik paliwa, który jest sub-ramą motocykla,

-ręcznie wykonane osłony boczne, owiewka lampy, zmodyfikowany skid plate  oraz przedni błotnik,

-ręczne szczotkowanie wszystkich aluminiowych elementów,

-uchwyt tablicy rejestracyjnej,

-nowa konstrukcja kanapy, tapicerowana naturalna skórą,

-ręcznie zaplatane, skórzane manetki,

-polerowane i chromowane elementy: wahacz, dekle silnika, kierownica, klamki hamulca i sprzęgła, podnóżki kierowcy,

-przeplecione przednie koło na obręcz Takasago o średnicy 18”,

-tłumik firmy Ixil,

-filtr powietrza K&N,

-tylne oświetlenie 3 w 1 z firmy motogadget,

-przednie kierunkowskazy z firmy motogadget,

-lakierowanie imitujące szczotkowany lakier oraz chrom

Więcej na:

https://www.bikeexif.com/motorcycle-news-october-9-2022

Yamaha T-MaxxX

Maciek po trzydziestu latach jazdy na motocyklach, przesiadł się na maksi-skuter, którym dużo łatwiej poruszać się po Warszawie, gdzie mieszka.

Właściciel zażyczył sobie, aby jego T–max  wyglądał bezprecedensowo!

Przebudowa skuterów jest dużo trudniejsza niż motocykl ze względu na ogrom karoserii i specyficzne rozwiązania konstrukcyjne. Ale oczywiście podjęliśmy rękawice.

W skuterze wykonaliśmy m.in.:

– motocykl całkowicie pozbawiony wszystkich plastikowych owiewek i ich mocowań, nowa konstrukcja ramy pomocniczej wraz z panelami z siatki stalowej, pod którą znajduje się nowy zbiornik paliwa, tylne oświetlenie LED, a także akumulator

– elektroniczny prędkościomierz z firmy Motogadget

– zbliżeniowa stacyjka

– przednie oświetlenie LED oraz dodatkowe światła do jazdy dziennej

– owiewka od motocykla BMW C400

– całkowicie zmodyfikowana wiązka elektryczna

– sportowy filtr powietrza Malossi

– UNIKAT-owy układ wydechowy

– skórzane siedzenie oraz ręcznie zaplatane manetki

– minimalistyczny błotnik z przodu i z tyłu

– boczne mocowanie tablicy rejestracyjnej

– satynowy półmatowy lakier w kolorze grafitu oraz brązowe skórzane detale tworzą idealny ciepły kontrast

– złoty korek wlewu paliwa (również wykonany w naszym warsztacie) jest wisienką na torcie

– logo zaprojektowała artystka MAUKO, która specjalizuje się w kaligrafii japońskiej.

Logotyp TmaxxX oddaje dynamikę, kunszt i japońską perfekcję.

Więcej ruchomych obrazów na poniższym video:

Serwis Motocykli / BMW / Harley-Davidson / Triumph / Honda / Yamaha / Suzuki / Indian / Bitubo / Ohlins / UNIT garage

© 2022 Unikat Motorworks. Wszystkie prawa zastrzeżone.