Triumph M.S.O. 1/1

Ten projekt od samego początku był bezkompromisowy, tak jak właściciel motocykla. Kiedy spotkaliśmy się z Michałem pierwszy raz, od razu wiedział czego chce – motocykl ma być zdumiewający, charakterny i jedyny w swoim rodzaju. W przypadku ostatniej kwestii nie było wątpliwości, bo trafił do UNIKATA! Gdzie tworzymy motocykle według filozofii „1of1”.

Michał to nowoczesny, pewny siebie mężczyzna, który lubi otaczać się pięknymi i wyjątkowymi rzeczami. Nie chodzi na skróty i stawia nade wszystko jakość, która musi iść w parze z designem. Podczas podpisywania umowy zapytał czy motocykl będzie przykuwał uwagę przechodniów? Byliśmy pewni, że TAK…lecz efekt końcowy przerósł jego najśmielsze oczekiwania.

W ten oto sposób rozpoczęła się przebudowa Triumpha Bonneville SE, która trwała niespełna pół roku. Już na samym początku Michał powiedział nam, że motocykl powinien być mroczny i zawadiacki. Łatwo powiedzieć, lecz trudniej wykonać. Nigdy wcześniej tyle wizualizacji nie trafiło do kosza. Stworzyliśmy ponad 20 różnorodnych wersji, ale żadna nie trafiała do Michała w 100%. Na szczęście, w końcu trafiliśmy w 10-tkę.

Kiedy mieliśmy już zarysowaną bryłę motocykla - ku radości ekipy UNIKAT-a – Michał zdecydował się na wymianę aluminiowych odlewów. Wybór padł na szprychowe, bezdętkowe koła Kineo, przy czym na tył wstawiliśmy najszerszą opcję jaką producent maił w ofercie do Bonnevilla (rozmiar 5,50). Te zjawiskowe koła zostały przez nas obute w deszczowe opony supermoto Heidenau Rain.

Nasze prace zaczęliśmy od przygotowania nowej sub ramy, relokacji tylnych podnóżków i wykonania siedzenia, które będzie idealne na tzw. półtora osoby. Dlaczego taki nietypowy rozmiar siedziska? Dzięki temu zabiegowi uzyskaliśmy lekkość jednoosobówki, nie ograniczając Michała do samotnych przejażdżek.

Kolejnym krokiem było nadanie odpowiedniej pozycji jeźdźca na motocyklu, która była zgodna z oczekiwaniami Michała. W tym celu wybraliśmy kierownicę Fehlinga oraz wyższe ultralekkie amortyzatory Ohlins STX36P Blackline z pełną regulacją. Całość dopełnia idealnie uformowana kanapa, skórzana tapicerka przeszyta złota nićą, a także sety/podnóżki kierowcy prosto z włoskiej fabryki Rizomy.

Na tym etapie byliśmy już w pełni świadomi, że budujemy wyjątkową maszynę. Dlatego nie mogliśmy sobie pozwolić na jakiekolwiek kompromisy. Sięgnęliśmy po podzespoły zMotogadgeta…wykorzystaliśmy między innymi elektroniczny licznik Motoscope mini, kierunkowskazy m.blaze disc i lusterka m.rear 75 - montowane na końcówkach kierownicy oraz zbliżeniową stacyjkę m.lock. Chcąc podkreślić minimalistyczny wygląd kierownicy zamontowaliśmy dwa przełączniki m.switch mini, dopełniając resztę czarnymi częściami od Rziomy (klamki sprzęgła i hamulca oraz zbiorniczek płynu hamulcowego). W komplecie kupiliśmy także miękkie gripy Motogadget-a, ale nie przetrwały długo na motocyklu – zastąpiliśmy je bardziej komfortowymi i przyjemnymi w dotyku skórzanymi owijkami własnej produkcji.

Na sam koniec dołożyliśmy LED-ową lampę Highsider Atlanta na wykonanym ręcznie przez nas designerskim uchwycie kapitalnie wpasowując się w nowoczesny wygląd Triumpha. Nie od dziś wiadomo, że motocykle wychodzące z pod UNIKAT-owego klucza brzmią niepowtarzalnie...i tym razem nie zawiedliśmy! M.S.O. 1/1 ryczy sportowym bulgotem z dwóch wydechów, a wprawne oko dojrzy płomienie dopalającej się mieszanki.

Wszystkie wymienione powyżej części i akcesoria są nie tylko piękne, ale także niesamowicie lekkie (choćby aluminiowy przedni błotnik), dzięki czemu odchudziliśmy ten motocykl około 15 kg.

W takim razie czas na wrażenia z jazdy. Cała ekipa UNIKATA-a przecierała oczy ze zdziwienia, kiedy to po jazdach testowych jednogłośnie mówiliśmy, że Triumph jest niesamowicie dynamiczny i prowadzi się jak po szynach. Śmiało można rzec, że muskularny i wyżyłowany Triumph M.S.O. bije na głowę swojego fabrycznego brata. Mamy nadzieję, iż nowy motocykl będzie służył Michałowi i będzie przyczynkiem do pięknej pasji motocyklowej.  

ProducentTriumph
ModelM.S.O. 1/1
Pojemność865 cm3
Rocznik2012
BazaBonneville SE
Silnik2 - cylindrowy, rzędowy, chłodzony powietrzem, DOHC, 4 zawory na cylinder