BMW K1100

Pamiętam jakby to było dzisiaj – majowy deszczowy poranek, kiedy Radek (właściciel motocykla) dostarczył nam policyjną wersję BMW K1100 z 1999 roku. Wielka biała owiewka budziła w warsztacie skrajne uczucia, jednio chcieli się jej jak najszybciej pozbyć, z kolei inni widzieli w niej białe płótno, na którym można by było coś namalować. Z uporem maniaka bawiliśmy się elektrycznie sterowanym deflektorem, co rusz zmieniając jego pozycję.

Radek w zasadzie dał nam wolną rękę przy tej przebudowie…oczywiście miał pewne wymagania i zastrzeżenia, ale nie można mu odmówić otwartej głowy do nowości, zmian i nowych rozwiązań. Postanowiliśmy zbudować jednoosobowego cafe racera o agresywnym wyglądzie, który będzie nasycony technicznymi detalami, a oto jak nam się to udało stworzyć.

Oczywiście zaczęliśmy od ogołocenia BMW ze wszystkich zbędnych rzeczy, tak aby dostrzec jego prawdziwy potencjał. Począwszy od przodu zdecydowaliśmy się na zamontowanie clip on-ów. Chcąc uzyskać minimalistyczny wygląd wyrzuciliśmy oryginalne przełączniki i dźwignie (sprzęgła i pompa hamulca), a w ich miejsce daliśmy przyciski Motogadget m.switch mini, dźwignię sprzęgła oraz radialną pompę hamulcową od Daytony 675. Całość uzupełniliśmy kierunkowskazami montowanymi w końcówce kierownicy i lusterkami od Rizomy. Duże kwadratowe zegary zastąpił obrotomierz Motogadget Chronoclassic Black Edition.

Zamiast tradycyjnej przedniej lampy, użyliśmy dwóch LED-owych soczewek, które są w pełni homologowane i nadają niepowtarzalny techniczny design. Na pierwszy rzut oka kojarzą się z niedokończonym projektem, ale właśnie taki był zamysł Grześka, który chciał uchwycić wszystkie elementy, pierwotnie schowane po plastykiem. Dlatego teraz z łatwością można dostrzec wszystkie części mechaniczne i konstrukcyjne K1100.

Dużą część czasu poświęciliśmy na prace ślusarskie związane z modyfikacją sub-ramy, dzięki czemu mogliśmy zastosować tylną owiewkę od Kawasaki ZR550, a także modyfikacją górnej półki zawieszenia, ręcznie wykonanym pługiem, układem wydechowym, podnóżkami i wieloma innymi elementami, które pozwoliły na osiągnięcie efektu finalnego.

Koła przez pewien czas również budziły mieszane uczucia. Design lat 90’ jednym się podobał, a inni chcieli je za wszelka cenę wymienić. Jednak Grzegorz, który był projektantem tego motocykla - postanowił je zostawić, nadając im ciekawą formę kolorystyczną. BMW K1100 zyskał czarne malowanie z purpurowymi wstawkami, które przepięknie się mienią w dziennym świetle.

Warto także zaznaczyć, że premiera naszego cafe racer’a odbyła się na wystawie All Ride Moto Show 2017 w Pradze, gdzie swoje motocykle prezentowały customowe warsztaty z całej Europy.      

ProducentBMW
ModelK1100 LT Police
Pojemność1092 cm3
Rocznik1999
BazaBMW K1100 LT Police
Silnik4 cylindrowy rzędowy
Moc maks.100 KM przy 7500 obr.