Cafe Racers

HD Sportster 1/1

Masywny a jednocześnie zwinny Sporciak z charakterem, w którym ulepszyliśmy:
– wydech z elektroniczną przepustnicą (3 tryby głośności)
– craftowo wykonane mocowanie boczne tablicy
– Wykonane przez Unikat mocowanie tylnych świateł
– sekwencyjne LEDowe oświetlenie typu 3w1 w kształcie skrzydełek
– instalacja kierunkowskazów i lusterek Motogadget w końcówce kierownicy
– customowa mała owiewka reflektora
– customowy mały błotnik przedni
– ręcznie wykonana tapicerka i skórzane manetki
– nawiercone osłony boczne chłodnicy i innych części
oraz wszystkie elementy karoserii pomalowane na czarno z karbonowymi wzorami lub wzorami 1/1
Posłuchaj jak brzmi:
https://www.youtube.com/watch?v=JqzBED4R2l4

Purest Cafe 1200 for SALE

Motocykl ten został zbudowany z potrzeby serca i pasji.

Dlatego jako jeden z niewielu jest na sprzedaż, bowiem 99% projektów realizujemy na indywidualne zamówienia.

Teraz ta bezprecedensowa i bezkompromisowa maszyna może być Twoja!

Purest Cafe to projekt stworzony na bazie Triumpha Bobbera 1200 Black.

Zakres modyfikacji obejmuje m.in:

– zmienione średnice kół na 18” – obręcze Takasago Excel oraz system bezdętkowy

– nowa subrama siedziska wraz ze skórzaną kanapą

– likwidacja air-boxa

– stożkowe filtry K&N

– schowana elektryka

– tylne kierunkowskazy Hihsider 3w1 wraz ze stopem i pozycją

– boczne mocowanie tablicy rejestracyjnej z podświetleniem mini diodą LED

– UNIKAT-owe samodzielnie wykonane rear sety kierowcy przesunięte do tyłu

– UNIKAT-owe końcówki wydechów

– przednie kierunkowskazy Motogadget w końcówkach kierownicy

– minimalistyczny błotnik z przodu z logo 1/1

– obniżone zegary

– obniżona przednia lampa

– detale lakierowane na czarno

– czarny łańcuch napędu DID

– frezowany i anodowany na czarno korek wlewu paliwa

– skórzane manetki z czerwoną nicią

– sportowe dźwignie hamulca I sprzęgła Womet-Tech

– frezowane logo 1/1 na osłonach wtrysków

Więcej informacji o tym już znanym na świecie projekcie znajdziesz:

https://www.bikeexif.com/custom-triumph-bobber

Więcej informacji chętnie udzielimy telefonicznie.

Yamaha XJR1300 Anniversary

Triumph Thruxton Gray

Triumph Speed Triple

Triumph Speed Triple

Triumph Bonneville T111

Pomysł polegał na stworzeniu motocykla o wyglądzie vintage, opartego na niezawodnej i łatwej w prowadzeniu bazie. Dla niektórych motocyklistów klasyczny Cafe Cacer z ABS i kontrolą trakcji jest spełnieniem marzeń.

Dzięki ścisłej współpracy z firmą Triumph Polska, zachowujemy 2 letnią gwarancję.

Mimo wtrysku, silnik brzmi jak oldskulowy sportowy Twin – nasze umiejętności w projektowaniu i budowie tłumików są nie do przecenienia. Uważamy, że ogromną część frajdy pochodzi właśnie od zmysłu słuchu.

 Mnóstwo ręcznie polerowanych elementów i ręcznie robiona tapicerka, malowanie, szprychy, 18 „felgi i wiele innych detali sprawia, że ​​T111 to „jeżdżące dzieło sztuki”.

Dajemy również szansę klientom, aby dodali coś od siebie – możecie skomponować z nami niepowtarzalny lakier, kolory tapicerki a nawet kolory i kształt szwów.

Otwarci jesteśmy także na Wasze preferencje co do kół czy wysokości kierownicy.

Nowy T100 wydaje się idealnym wyborem dla większości kolekcjonerów, a tym którzy lubią większą moc możemy budować również na bazie T120.

Limitujemy tę serię do 11 maszyn!

Triumph Thruxton Vintage

Triumph Thruxton Vintage to hołd oddany klasycznej motoryzacji, jednocześnie korzystając z całego dorobku nowoczesnej techniki.

Wynikiem jest ponadczasowa, bezprecedensowa, niezawodna, bezpieczna i niezwykle szybka maszyna.

Szczęśliwy właściciel uważa ją za ideał.

Zobaczcie, jak wyglądał proces jej powstawania na poniższym video:

Triumph Thruxton RS TAG

TAG to inaczej autograf streetart’owca – musi być niepowtarzalny i dynamiczny!

Tę maszynę trudno zaszufladkować i wiemy na pewno, że nie istnieje motocykl choćby doń podobny. Ekskluzywna i sportowa baza jaką jest Thruxton RS połączona z zielonymi napisami, niczym graffiti z zaciekami daje niespotykaną mieszankę. Dodaj do tego zielone nyple szprych i spoiler, a mieszanka będzie wybuchowa.

Niezmiernie ucieszyliśmy się na wiadomość, że będziemy pracować nad motocyklem dla “głowy polskiej Triumphowej rodziny”. Mikołaj jest jednym z najbardziej doświadczonych motocyklistów i biznesmenów w branży, więc wiedział czego chce. Na pewno każdy detal i podzespół miał być najwyższej jakości! Pozycja miała być niezbyt leżąca, zawieszenie obniżone, wydech charakterny, ale nie za głośny. Jeśli chodzi o estetykę, Mikołaj miał dwie wytyczne – maksymalnie soczysta zieleń i napis “Triumph” niczym graffiti w nowojorskim metrze.

Mogliśmy przy tym projekcie zastosować także niesamowite koła Kineo, których wyjątkowa konstrukcja jest bezdętkowa i super lekka. Ponadto jest też bardzo efektowna ze względu na nyple i piasty w wybranym kolorze – oczywiście wściekłym zielonym. Za tym poszła także zmiana opon na deszczowe Supermoto od Hydenau’a, które świetnie sprawują się w każdych warunkach. Zmniejszona do minimum masa rotująca sprawia, że ten sprzęt prowadzi się jeszcze lepiej – jak baletnica na sterydach.

Łatwo jest powiedzieć „przemalujemy wtryski, kolektory, zawieszenie, wahacz i wszystkie inne srebrne elementy”.  Jednak współczesne motocykle są tak gęsto napakowane elektroniką, ABeeSami itp., że często dostęp do pewnych elementów przypomina układanie Kostki Rubika. Przykładowo, aby ściągnąć cały wydech w RSach, trzeba rozebrać dolną kołyskę ramy. Piaskowanie elementów, zabezpieczanie przed malowaniem przylgni to kolejne dni i godziny. Koncerny nie malują tych elementów na czarno, ponieważ na tym kolorze widać każdą niedoskonałość. Nie raz i nie dwa razy odsyłaliśmy podzespoły do ponownego piaskowanie i malowania. Details make the difference!

Nasze tłumiki wyglądają jak przycięte podwójne rury – nic bardziej mylnego. Aby osiągnąć ten efekt, trzeba m.in zmienić geometrie kolektorów, żeby spaliny nie opalały wahacza, a rzeźbę nad dwuścienną konstrukcją końcówki trudno tu opisać.

Aftermarketowy LEDowy reflector przedni nie mieści już w sobie kostek i reszty elektryki, więc zmuszeni byliśmy przerabiać wiązkę, tak by ukryć je pod zbiornikiem. Lampa zamocowana jest na uchwycie naszej konstrukcji i specjalnie toczonych pod ten projekt “szklankach”, aby na lagach nie widniały pierścienie. Sportowe clip-ony wymagały frezowania górnej półki, aby wszystko elegancko się licowało. Rozebranie przednich amortyzatorów, celem anodowania na czarno, to też kilka ładnych roboczogodzin. Ledowe kierunkowskazy i lusterka z polerowanej stali w końcówkach kierownicy to kolejne smaczki na kierownicy. Naszym znakiem rozpoznawczym stały się ręcznie plecione skórzane manetki. Oczywiście z zieloną nicią!

Tył motocykla przysporzył nam najwięcej kłopotów. Klientowi spodobał się nasz pomysł ze spoilerem, ale od wizualizacji do realizacji jest długa i wyboista droga. Okazało się, że w tym modelu konstruktorzy umieścili komputer sterujący maszyną na samym końcu ramy – tuż pod siedzeniem pasażera. Połączenie estetyki, funkcjonalności i bezpieczeństwa zajęło nam trochę czasu, ale ostateczny efekt jest bezkompromisowy. Przebudowa ogona i redukcja stelażu podnóżków pasażera zmusiła nas do ściągnięcia całej ramy, a finalnie do jej piaskowania i malowania proszkowego. Zastanawialiśmy się czy też powinna być zielona?

Zielona bestia Mikołaja wyposażona jest specjalnie pod masę jeźdźca, dzięki tuningowemu zawieszeniu Bitubo.

Zadbaliśmy także o wymianę plastikowego zbiorniczka płynu hamulcowego na estetyczny aluminiowy od Rizomy.

Świetnym akcentem (naszej rodzimej produkcji) są jakościowe dźwignie firmy Womettech, które także mogliśmy personalizować.

Jesteśmy szczególnie dumni z dizajnerskiego uchwytu tablicy rejestracyjnej (z mini diodą podświetlającą) naszego własnego projektu – niebawem do nabycia w naszym sklepie on-line.

Triumph Thruxton RS Reder

Triumph zawsze dbał o uzyskanie wysokiej jakości wykończenia i używał komponentów najwyższej klasy. To również dotyczy nowego modelu Thruxton RS. Jednakże jednocześnie duże fabryki muszą optymalizować produkcję, co prowadzi do pewnych kompromisów, jeśli chodzi o design. Pod względem estetycznym zespół Unikat zgodził się, że użycie srebra w modelu RS odejmuje mu ekskluzywnego charakteru. A więc to było pierwszym stylistycznym wyzwaniem. Kolejno przyszło nam zastąpić niezdarne plastikowe kierunkowskazy. Na koniec znaleźliśmy alternatywę dla wielkiej tylnej lampy.

Cała historia motocykla do poczytania i obejrzenia:

Power of Three – Unikat Thruxton RS

Triumph Thruxton Golden

Każdy właściciel ma swoje własne wyobrażenie idealnego Thruxtona RS i każdy ma swoją listę preferencji. Jeden chciałby, aby jego motocykl wyglądał agresywnie, mówiąc “motocykl musi być matowy, czarny z czerwonymi akcentami”. Inni koncentrują się na sportowej elegancji – lśniącej, metalicznej, głębokiej czerni połączonej ze złotymi elementami. Każdy z nich zdecydowałby się na niesamowite, bezdętkowe i super lekkie koła Kineo. Możliwość personalizacji kolorów szprych, nypli i piast umożliwia dodatkową personalizację. Opony Hidenau Supermoto K73 wprowadzają wszechstronne poprawy wydajności, a cały układ prowadzi do znaczącego zmniejszenia masy obrotowej.

Zobacz całą historię na:

Power of Three – Unikat Thruxton RS

Moto Guzzi Life Map

Moto Guzzi Life Map

Moto Guzzi V7 Diamond

Moto Guzzi V7 Diamond

Kawasaki W650 Jo_One

Kawasaki W650 Jo_One

Honda CBX750

Honda CBX750

Honda CB550 Sport Leicht

Honda CB550 Sport Leicht

Honda CB550 Patina

Honda CB550 Patina

Ducati GT 750SS 1974

Za sprawą tego motocykla, rozpoczęła się nowa era w naszym warsztacie. Dlaczego? Ponieważ jako UNIKAT, nie tylko kupiliśmy i sprowadziliśmy ten kolekcjonerski motocykl do Polski, ale także służyliśmy wsparciem i doradztwem pod względem kolekcjonerskim i inwestycyjnym.
Nasz stały i zaprzyjaźniony klient – Pan Rafał – zapragnął posiadać klasyczne Ducati, które cieszyłoby jego oko spośród pozostałych motocykli w garażu (Harley-Dawidson, BMW, Triumph, Honda itd.). Dla tak wytrawnego rider’a mogliśmy dać tylko dwie rekomendacje – Ducati GT 750 lub Ducati 750 SS.

Jesteście ciekawi czemu akurat te dwa modele? Oczywiście ze względów historycznych…pierwszy z nich GT750 jest protoplastą silnika w układzie V 90° fabryki z Bolonii oraz stanowił bazę do zbudowania legendarnej maszyny torowej dla Paul Smart’a – Ducati 750 Imola, na którym odniósł zwycięstwo w 1972 roku w wyścigu Imola 200.
Z kolei drugi model Ducati 750 SS – powstał dla upamiętnienia tego niezwykłego torowego motocykla i zwycięstwa, które przypadło włoskiemu koncernowi.
Niespełna po dwóch tygodniach żmudnej i wnikliwej analizy dostępnych modeli z całego świata, udało nam się znaleźć najlepszą rekomendację, reprezentującą odpowiedni stosunek ceny do jakości i stanu motocykla.

Musielibyście widzieć nasze miny, kiedy Pan Rafał powiedział przez słuchawkę telefonu „TAK bierzemy”! W euforii zakasaliśmy rękawy i zabraliśmy się do przeprowadzenia całej transakcji i sprowadzenia motocykla do Polski. Kiedy kierowca busa sprowadzał go we Wrocławiu z najazdu, drżeliśmy ze strachu żeby nic nie uszkodzić. Zamykając warsztat UNIKAT-a na noc Grzesiek użył chyba wszystkich dostępnych łańcuchów, żeby zabezpieczyć Ducati przed potencjalnymi złodziejami.

Tutaj zapewne skończyłaby się ta historia, lecz Pan Rafał poszedł krok dalej i zaproponował, aby przerobić motocykl na replikę Ducati 750 SS – pod jednym warunkiem! Wszystkie zmiany mają być odwracalne i nie możemy w żaden sposób ingerować w konstrukcję ramy (cięcie, wiercenie, szlifowanie). Przerażeni tak trudnym zadaniem długo zastanawialiśmy się czy jest to możliwe. Jednakowoż kochamy wyzwania i kto ma dać radę jak nie my?!

W mgnieniu oka sprowadziliśmy oryginalną owiewkę z modelu SS, a następnie zaczęliśmy precyzyjną budowę stelaża, który był nie tylko wsparciem dla plastyku, ale także mocowaniem lampy i zegarów. Zamiast tradycyjnej kierownicy zamontowaliśmy chromowane clip on’y od Fehlinga, kupiliśmy inną lampę, która musiała być znacznie płytsza, a następnie dostosowaliśmy całą instalację, cięgna oraz przewody hamulcowe – mając na uwadze warunek właściciela „żadnej ingerencji w ramę i możliwość powrotu do pierwotnej wersji”.

Stworzenie siedzenia i zadupka było jeszcze bardziej karkołomne. Niestety dostępne na rynku części do wersji SS, nie pasują do ramy GT750. Na szczęście nasz Leszek (legenda polskiego customu), stworzył samodzielnie piękną i proporcjonalną bryłę z laminatu, która idealnie pasowała do ramy i mocowań – beż konieczności ich zmiany.
W ten sposób zbudowana replika wymagała jeszcze odpowiedniego malowania. W tej kwestii kropkę nad „i” postawił Grzesiek, idealnie nawiązując do oryginalnych kolorów Ducati GT750. Kiedy wszystkie elementy wróciły z lakierni, zaczęliśmy powoli i ostrożnie składać je w całość. Po paru godzinach ukazał się nam przepiękny, klasyczny motocykl – czas jakby zatrzymał się w miejscu, a my wszyscy byliśmy wpatrzeni w niego niczym najpiękniejszą kobietę!

To było niesamowite doświadczenie, za które chcemy podziękować Panu Rafałowi – nie tylko za możliwość pracy przy takim motocyklu jak Ducati GT750, ale również za zaufanie i wiarę w ekipę UNIKAT Motorworks.

BMW x Porsche = UNIKAT

Nutmeg Brown Metalic to kultowy kolor Porsche.

Michał, zaprzyjaźniony już z nami klient, wiedział, że to jego wybór. My dodaliśmy złote szparunki, aby rozświetlić i zdynamizować to malowanie. Zaproponowaliśmy także dołożenie tuningowej owiewki typu „pług”, która dodaje sportowego charakteru.

Przeszycie tapicerki à la Lamborghini, skórzane manetki, regulowane dźwignie, LEDowe oświetlenie i lakierowanie WSZYSTKICH srebrnych elementów na czarno to kolejne etapy prac.

Olbrzymią „robotę” robi lekki i świetnie brzmiący tłumik z włoskiej manufaktury ZARD, której jesteśmy importerem.

Więcej szczegółów i specyfikację tej pięknej maszyny zdobędziecie mailowo.

Zapraszamy!

BMW R Nine T Cafe

BMW R Nine T Cafe

Yamaha XJR 1300

Tomek to motocyklista z dużym doświadczeniem. XJR1300 z 1999 roku nie jest pierwszym podejściem właściciela do customizacji. Klient posiadał bardzo dużo referencji, a proces projektowania zajął trochę czasu. Wszystkie części miały być z najwyższej półki, bez żadnych kompromisów w minimalistycznym projekcie.

W motocyklu zmodyfikowaliśmy:

–  tylną część ramy i konstrukcję siedziska oraz mocowania amortyzatorów

– mechanika silnika (nowe pierścienie tłoków, zmodyfikowane głowice cylindrów, a także zestaw Stage 3 Dynojet dla czterech gaźników Mikuni)

–  filtry stożkowe K&N

– nowy układ wydechowy z ręcznie wykonanymi tłumikami

-wymienione  elementy układu napędowego, w tym czarny łańcuch DID „ZVM-X”.

– ulepszone zawieszenie (adaptacja z Yamahy YZF-R1)

– zbudowane na zamówienie amortyzatory Bitubo według specyfikacji Unikat

-17-calowe bezdętkowe obręczach Kineo, 3,50 z przodu           i 6,00 z tyłu z oponami Pirelli Diablo Supercorsa SC V3

– nowe siedzenie w stylu cafe racer, obite Alcantarą

– elektryka została przeniesiona pod siedzenie

– w tylnej części ramy pomocniczej umieszczono diodowe światła tylne

-przednie umieszczone w końcówce kierownicy

– prędkościomierz Motoscope od Motogadget

– korek wlewu paliwa od polskiej firmy Womet-Tech

– sportowa kierownica typu clip-on, którą Unikat wykończył skórzanymi manetkami przeszytymi niebieską nicią

Wszystkie części zostały oczyszczone, a następnie pomalowane proszkowo, anodowane lub ocynkowane na czarno.

Zapraszamy do obejrzenia chwili, gdy Tomek zobaczył nasze wspólne dzieło po raz pierwszy:

BMW R nine T

Bartosza poznaliśmy podczas Motorrad Days w Zieleńcu. Entuzjastycznie podszedł do naszych realizacji i niespełna dwa tygodnie później jego R9T stał u nas w warsztacie.  Modyfikacji podległa edycja 719 z szprychowanymi, bezdętkowymi kołami, frezowanymi deklami silnika oraz wieloma innymi akcesoriami.

Zakres przeróbek UNIKAT-a obejmował m.in.:

– lakierowanie zacisków hamulcowych na czerwono

-demontaż wsporników subramy w celu osiągnięcia lżejszej bryły motocykla

– montaż wydechu DR. Jekill & Mr. Hide z elektronicznie sterowaną przepustnicą, dzięki której za przyciśnięciem guzika możemy mieć dźwięk zgodny z normami lub racingowy

– ceramikę na kolektorach

– boczne mocowanie tablicy rejestracyjnej

– redukcję tylnego oświetlenia i kierunkowskazów

– tapicerkę siedzenia z Alcantary z przeszyciami

– zmiana koloru zawieszenia i plastików karoserii na czarny

Triumph Purest Cafe 1200

Motocykl ten nie powstał na zamówienie konkretnego klienta. Został zbudowany jako jeden z niewielu customów – z potrzeby serca i zajawki Unikatowej ekipy.

Dlatego teraz ta maszyna może być Twoja!

Purest Cafe to bezprecedensowy projekt stworzony na bazie Triumpha Bobbera 1200 .

Zakres modyfikacji obejmuje m.in:

– zmienione średnice kół na 18” – obręcze Takasago Excel oraz system bezdętkowy

– nowa subrama siedziska wraz ze skórzaną kanapą

– likwidacja air-boxa

– stożkowe filtry K&N

– schowana elektryka

– tylne kierunkowskazy Hihsider 3w1 wraz ze stopem i pozycją

– boczne mocowanie tablicy rejestracyjnej z podświetleniem mini diodą LED

– UNIKAT-owe samodzielnie wykonane rear sety kierowcy przesunięte do tyłu

– UNIKAT-owe końcówki wydechów

– przednie kierunkowskazy Motogadget w końcówkach kierownicy

– minimalistyczny błotnik z przodu z logo 1/1

– obniżone zegary

– obniżona przednia lampa

– detale lakierowane na czarno

– czarny łańcuch napędu DID

– frezowany i anodowany na czarno korek wlewu paliwa

– skórzane manetki z czerwoną nicią

– sportowe dźwignie hamulca I sprzęgła Womet-Tech

– frezowane logo 1/1 na osłonach wtrysków

Więcej informacji o tym już znanym na świecie projekcie znajdziesz:

https://www.bikeexif.com/custom-triumph-bobber

Moto Guzzi California 1100

Motocykl został kompleksowo odrestaurowany i przebudowany, a z oryginalnego egzemplarza pozostały jedynie koła, przepiękny silnik oraz część ramy…tak diametralna przebudowa wymagała gigantycznej ilości czasu i UNIKAT-owych umiejętności. Poniżej przedstawiamy po krótce zakres wykonanych modyfikacji, nad którymi czuwał Tomasz (mechanik) oraz Grzegorz (projektant)
w porozumieniu z charyzmatycznym właścicielem Pawłem.

Zakres modyfikacji obejmuje:

– zmianę geometrii i konstrukcji oryginalnej ramy poprzez skrócenie przedniego zawieszenia

– zastosowanie nowych tylnych amortyzatorów od firmy Bitubo, pod które wykonaliśmy nowe mocowania

– wykonanie dwóch owiewek (przednia i tylna)

– zastosowanie nowego, akcesoryjnego zbiornika paliwa z zastosowaniem zewnętrznego regulatora ciśnienia

– modyfikacja układu dolotowego i wydechowego

– zastosowaliśmy dwa stożkowe, sportowe filtry K&N

– oryginalne wydechy zastąpiliśmy minimalistycznymi końcówkami typu slash, które w połączeniu z V-twinem od Guzzi dają niepowtarzalny dźwięk!

– przeserwisowaliśmy koła legendarnej firmy Borrani, w których zastosowaliśmy nierdzewne
i grubsze szprychy, założyliśmy nowe opony

– cały projekt ocieplają skórzane elementy, a jest to tapicerka na siedzeniu, którego konstrukcja została wykonana przez nas od podstaw

– ręcznie zaplatane manetki

– nowa kierownica typu clip on z nowym osprzętem, kierunkowskazami

– nowe lakierowanie, elementy chromowane, ręcznie polerowane elementy aluminiowe

Honda CB900C 1981 Cafe

Hondę CB 900 C kupiliśmy w 2014 roku, ponieważ chcieliśmy zbudować klasycznego i mocnego Cafe Racer’a. Obawialiśmy się trochę tej nietypowej konstrukcji m.in. ze względu na podwójną 10-cio stopniową skrzynię biegów. Jednak rocznik jej powstania, tożsamy z narodzinami założyciela firmy UNIKAT, mówił nam, iż to przeznaczenie…

Po prawie pięciu latach prac, wykonaliśmy m.in.:

– ręcznie polerowane elementy aluminiowe

– przeniesienie akumulatora pod oś wahacza

– pomniejszenie masy motocykla przez usunięcie mnóstwa fabrycznych elementów

– konwersja kół z Honda Comstar na szprychowe koła na obręczach Takasago

– 17 calowe opony firmy Metzeler

– nowe lakierowanie ze szparunkami

– ręcznie plecione, skórzane manetki

– dysze Dynojet Stage III

– skórzana tapicerka kanapy

– kierunkowskazy przednie MotoGadget, w końcówce kierownicy

– tylne kierunkowskazy ukryte w osłonie siedzenia

– światło stopu zintegrowane z podświetleniem tablicy rejestracyjnej

Serwis Motocykli / BMW / Harley-Davidson / Triumph / Honda / Yamaha / Suzuki / Indian / Bitubo / Ohlins / UNIT garage

© 2022 Unikat Motorworks. Wszystkie prawa zastrzeżone.