Tomek to motocyklista z dużym doświadczeniem. XJR1300 z 1999 roku nie jest pierwszym podejściem właściciela do customizacji. Klient posiadał bardzo dużo referencji, a proces projektowania zajął trochę czasu. Wszystkie części miały być z najwyższej półki, bez żadnych kompromisów w minimalistycznym projekcie.
W motocyklu zmodyfikowaliśmy:
– tylną część ramy i konstrukcję siedziska oraz mocowania amortyzatorów
– mechanika silnika (nowe pierścienie tłoków, zmodyfikowane głowice cylindrów, a także zestaw Stage 3 Dynojet dla czterech gaźników Mikuni)
– filtry stożkowe K&N
– nowy układ wydechowy z ręcznie wykonanymi tłumikami
-wymienione elementy układu napędowego, w tym czarny łańcuch DID „ZVM-X”.
– ulepszone zawieszenie (adaptacja z Yamahy YZF-R1)
– zbudowane na zamówienie amortyzatory Bitubo według specyfikacji Unikat
-17-calowe bezdętkowe obręczach Kineo, 3,50 z przodu i 6,00 z tyłu z oponami Pirelli Diablo Supercorsa SC V3
– nowe siedzenie w stylu cafe racer, obite Alcantarą
– elektryka została przeniesiona pod siedzenie
– w tylnej części ramy pomocniczej umieszczono diodowe światła tylne
-przednie umieszczone w końcówce kierownicy
– prędkościomierz Motoscope od Motogadget
– korek wlewu paliwa od polskiej firmy Womet-Tech
– sportowa kierownica typu clip-on, którą Unikat wykończył skórzanymi manetkami przeszytymi niebieską nicią
Wszystkie części zostały oczyszczone, a następnie pomalowane proszkowo, anodowane lub ocynkowane na czarno.
Zapraszamy do obejrzenia chwili, gdy Tomek zobaczył nasze wspólne dzieło po raz pierwszy:
Maciek po trzydziestu latach jazdy na motocyklach, przesiadł się na maksi-skuter, którym dużo łatwiej poruszać się po Warszawie, gdzie mieszka.
Właściciel zażyczył sobie, aby jego T–max wyglądał bezprecedensowo!
Przebudowa skuterów jest dużo trudniejsza niż motocykl ze względu na ogrom karoserii i specyficzne rozwiązania konstrukcyjne. Ale oczywiście podjęliśmy rękawice.
W skuterze wykonaliśmy m.in.:
– motocykl całkowicie pozbawiony wszystkich plastikowych owiewek i ich mocowań, nowa konstrukcja ramy pomocniczej wraz z panelami z siatki stalowej, pod którą znajduje się nowy zbiornik paliwa, tylne oświetlenie LED, a także akumulator
– elektroniczny prędkościomierz z firmy Motogadget
– zbliżeniowa stacyjka
– przednie oświetlenie LED oraz dodatkowe światła do jazdy dziennej
– owiewka od motocykla BMW C400
– całkowicie zmodyfikowana wiązka elektryczna
– sportowy filtr powietrza Malossi
– UNIKAT-owy układ wydechowy
– skórzane siedzenie oraz ręcznie zaplatane manetki
– minimalistyczny błotnik z przodu i z tyłu
– boczne mocowanie tablicy rejestracyjnej
– satynowy półmatowy lakier w kolorze grafitu oraz brązowe skórzane detale tworzą idealny ciepły kontrast
– złoty korek wlewu paliwa (również wykonany w naszym warsztacie) jest wisienką na torcie
– logo zaprojektowała artystka MAUKO, która specjalizuje się w kaligrafii japońskiej.
Logotyp TmaxxX oddaje dynamikę, kunszt i japońską perfekcję.